U heeft al een belangrijke stap op weg naar herstel gezet: u heeft hulp gezocht bij de huisarts of andere verwijzer en bent bij ons aangemeld. Bij GGZ NHN kunt u terecht als uw psychische klachten het dagelijks functioneren moeilijk maken. Omdat iedereen anders is, verschilt een behandeling bij ons per persoon.
Herstellen van een psychische kwetsbaarheid is geen kwestie van repareren wat stuk is. We kijken samen met u hoe we kunnen helpen om klachten weg te nemen of te verminderen. Daarbij onderzoeken we ook waar de krachten liggen, dus wat er wel goed gaat. Deze zetten we in bij uw herstel. Binnen elke fase van de behandeling maken wij gebruik van digitale middelen.
Soms heb je problemen waar je zelf niet uitkomt. Je bent somber, ontevreden over jezelf, maakt je druk over je gewicht, doet jezelf pijn, of hebt veel ruzie. Misschien heb je psychische problemen. Het kan zijn dat jij onze hulp nodig hebt.
Vier op de tien mensen krijgt ooit met psychische klachten te maken. Zo hebben jaarlijks bijna 800.000 Nederlanders last van depressie. En acht procent van de volwassenen in ons land heeft wel eens last van psychotische belevingen. U bent dus niet de enige, ook al kan dat soms zo voelen.
Soms leidt een psychische kwetsbaarheid tot het plegen van een strafbaar feit. GGZ NHN levert forensische zorg in klinieken, poliklinieken, forensische woon-trainingshuizen en in de thuisomgeving aan mensen die grensoverschrijdend of strafbaar gedrag hebben vertoond.
Bij het ouder worden doen zich ontwikkelingen voor die psychische problemen kunnen versterken, bijvoorbeeld als u een naaste verliest, eenzaam bent, uw sociale netwerk verandert, minder vitaal bent of lichamelijke klachten heeft. Wij zijn er voor mensen van 67 jaar en ouder met psychische problemen.
Bent u op zoek naar contactgegevens van uw behandellocatie, uw GGZ-team, uw Herstelacademie of dagbesteding? Vul de 4 getallen van uw postcode in.
Mijn GGZ NHN is uw persoonlijk cliëntportaal waar u bijvoorbeeld uw behandelplan, gespreksverslagen en afspraken kunt bekijken.
Heeft u nog geen inlog? Vraag het uw behandelaar.
Als lid van de Cliënten- en familieraad praat u mee over verschillende onderwerpen; van behandeling tot beleid van GGZ NHN. Ook uw inbreng is waardevol en helpt om de zorg en behandeling van cliënten en familie te verbeteren.
Kwaliteit zien we als continue samen leren en verbeteren. We leren van wat goed gaat en van wat beter kan. Dit doen wij op verschillende manieren.
Verbeterpunten, onvrede of klachten zijn dan ook een waardevolle bijdrage aan de verbetering van onze dienstverlening. Merkt u onvrede of heeft u een klacht? Er zijn verschillende mogelijkheden om ons dat te laten weten.
De patiëntvertrouwenspersoon (pvp) treedt op als onafhankelijk ondersteuner. Alles wat u met deze persoon bespreekt blijft vertrouwelijk.
07 november 2024
29 oktober 2024
16 oktober 2024
28 november 2024
6 februari 2025
2 oktober 2025
U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord.
Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.
Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.
Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer
Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!
Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten en BIG-geregistreerde psychologen) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via: