Een actueel overzicht van de wachttijden per 18 november voor volwassenen specialistische en basis ggz en jeugd bij GGZ NHN.
In de bijlage Wachttijden vindt u de wachttijden voor volwassenen in sGGZ en wachttijden basisGGZ (Amici en DiSofa) en wachttijden jeugd per 18 november bij GGZ Noord-Holland-Noord (in weken) van:
- Aanmeldwachttijd: aanmelding tot aan het eerste gesprek
- Behandelwachttijd: 1e intake tot aan 1e behandelcontact
De wachttijden zijn gemiddelden en verschillen per behandeling. Daardoor kan het zijn dat uw wachttijd afwijkt van het gemiddelde dat is weergegeven.
De aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen uw aanmelding en het eerste gesprek. Meteen na aanmelding begint u met het invullen van online vragenlijsten. De resultaten worden besproken in een telefonische- of beeldbelafspraak waarmee de intakeprocedure start. U kunt zich door middel van een online module voorbereiden op uw behandeling.
Hierna volgt de intakeprocedure waarin we de aanmelding met u bespreken. U kunt meteen na de intakeprocedure beginnen met online behandeling, hier is geen wachtlijst voor.
De wachttijd per locatie is gebaseerd op de gemeente waar u woont. Wij adviseren u om bij de aanmelding expliciet te vragen naar de wachttijd op de locatie van uw keuze. De behandelwachttijd is de periode tussen het eerste gesprek en de start van uw behandeling, in een van onze teams.
De wachttijd is niet afhankelijk van waar u verzekerd bent. De behandelvraag en diagnose zijn wel van invloed op de wachttijd. U kunt altijd bij uw zorgverzekeraar een verzoek doen voor bemiddeling naar een andere zorgaanbieder.
Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om bemiddeling voor de wachtlijsten. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).
U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord.
Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.
Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.
Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer
Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!
Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten en BIG-geregistreerde psychologen) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via: