Het gebeurt steeds vaker dat cliënten hun afspraak met de behandelaar te laat of helemaal niet afzeggen als ze niet kunnen komen.
Dit is niet zoals het hoort en levert een onwenselijke situatie op. Immers: de behandeling loopt er vertraging door op.
Daarom scherpt GGZ NHN het beleid rondom afspraken aan en helpt ze cliënten beter om zich aan gemaakte afspraken te (kunnen) houden.
Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren zonder kosten worden gewijzigd of afgezegd. Als de afspraak korter dan 24 uur van tevoren wordt afgezegd of de cliënt zonder afmelding niet op de afspraak komt, nemen wij altijd contact op. Ook brengen we maximaal 15 minuten behandeltijd in rekening. Let op: deze kosten verrekent de zorgverzekeraar met het eigen risico.
Als iemand twee keer achter elkaar zonder afmelding niet op een afspraak komt, kunnen wij overwegen de behandeling te stoppen.
In het eerste gesprek tussen behandelaar en cliënt worden onze regels duidelijk uitgelegd. Daarnaast biedt GGZ NHN een SMS-service om cliënten op tijd te herinneren aan de afspraak.
U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord.
Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.
Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.
Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer
Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!
Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten, BIG-geregistreerde psychologen en gemeenten) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via: