Contrast
Onderstrepen

Crisiskaart

Het kan zijn dat bij u het risico groter is om in een crisis terecht te komen. In zo'n situatie worden vaak vooraf afspraken gemaakt en vastgelegd in een crisiskaart.

GGZ NHN biedt, samen met RCO de Hoofdzaak, aan cliënten de mogelijkheid een crisiskaart op te stellen. De crisiskaart is een persoonlijk, uitvouwbaar kaartje ter grootte van een bankpas, dat bedoeld is voor mensen die in een psychische crisis kunnen komen en hulp nodig hebben. Deze mensen dragen de crisiskaart uit voorzorg bij zich. Op het moment dat zij daadwerkelijk in een crisis raken en niet in staat zijn om duidelijke informatie te geven, kunnen zij de kaart laten zien aan hulpverleners of andere betrokkenen. Die weten dan wat ze wel en niet moeten doen.

Zelf controle houden

Een crisiskaart komt tot stand, door gesprekken tussen u en een crisiskaartconsulent, op het moment dat u helder kunt oordelen over uw eigen situatie. Samen wordt onderzocht wat er belangrijk is wanneer er een crisis komt of dreigt te komen. Alle gegevens, wensen en afspraken worden kort en bondig geformuleerd op de persoonlijke crisiskaart. Die draagt iemand altijd bij zich, bij voorkeur in z'n portemonnee.

Door het maken van afspraken vooraf blijft u de controle houden over uw eigen behandeling. Voor alle betrokkenen maakt de crisiskaart een snelle afstemming van acties mogelijk op momenten dat u daar zelf niet toe in staat bent.

RCO de Hoofdzaak

Crisiskaartconsulenten zijn in dienst van cliëntenorganisatie RCO De Hoofdzaak. Zij kunnen benaderd worden door cliënten zelf. Deze zijn ervaringsdeskundig, professioneel en werken onafhankelijk van behandelaren en instellingen.

Wij helpen u graag verder

Stel uw vraag aan GGZ NHN per mail

U kunt uw vraag makkelijk per mail aan ons stellen. Vul het formulier in en uw vraag wordt zo snel als mogelijk beantwoord. 

Bent u in behandeling bij GGZ NHN, neemt u dan contact op met uw behandelteam.

Liever bellen?

Bent u in behandeling bij een ggz-team? Neem dan contact op via het secretariaat van het team.

Het algemene klantcontactcentrum van GGZ Noord-Holland-Noord is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer

088 656 50 10 

Wilt u dat wij u terugbellen? Gebruik hiervoor onderstaand formulier!

Aanmelden bij GGZ NHN

Alleen verwijzers (huisartsen, medisch specialisten, BIG-geregistreerde psychologen en gemeenten) kunnen kinderen en jeugd, volwassenen en ouderen, aanmelden bij GGZ NHN via: