André is manager vastgoed en huisvesting bij GGZ Noord-Holland-Noord. Nu de deur open staat voor de 1,5 meter samenleving treft hij voorbereidingen, samen met zijn collega’s. Aan alle medewerkers is om input gevraagd, zodat we weten wat voor hen belangrijk is.
“Het is een grote rekensom”, stelt André. “We gaan uit van 1 persoon op 10 m2. We hebben locaties van Texel tot Hoofddorp, van Heiloo tot Enkhuizen. Hoe gaan we ervoor zorgen dat mensen weer veilig kunnen werken op locatie?”.
Nu de richtlijnen versoepeld zijn wil André zo snel mogelijk verder. “We gaan voor stapsgewijze opening van onze gebouwen”, vertelt André. Ons uitgangspunt is 1 persoon op 10 m2. En als we hebben berekend hoeveel mensen er dan in een gebouw mogen zijn, dan starten we met de helft. Veiligheid voor alles. Als we 2 weken zo draaien, dan kunnen we aan medewerkers vragen of het werkt, hoe het voelt. We maken het mensen makkelijk om hun handen te reinigen door, naast de al aanwezige wastafels in pantry’s en toiletten, ook hygiënedoekjes klaar te zetten.” De rekensom voor deze bestelling was een flinke puzzel. Want hoeveel heb je nodig voor 350 spreekkamers, 50 wachtruimtes en bijna 1500 werkplekken? Hij maakt de inschatting dat het er 15.000 zijn. Zodat er meteen een voorraad ligt, voor ruim een maand…
Verder is André duidelijk over de kaders: we volgen de richtlijnen van het RIVM. Niet minder, maar ook niet meer. Hij werkt nauw samen met onze adviseur veiligheid Margriet de Schipper en een ziekenhuishygiënist die precies weet waar op gelet moet worden “De 1,5 meter is het uitgangspunt voor de plekken waar meerdere mensen tegelijk verblijven. Maar als je elkaar passeert, dan is de 1,5 meter niet nodig, volgens de ziekenhuishygiënist . Dit betekent dat we nu inschatten dat we weinig tot misschien wel geen looproutes hoeven te creëren”, vertelt André. “Maar dat zal blijken als we weer aan de slag zijn”.
Op dit moment vinden er al face-to-face contacten plaats. Behandelaars bepalen zelf hoe ze weer individuele of groepsbehandelingen op locatie gaan geven. Het vastgoedteam regelt de randvoorwaarden, de anderen maken zelf onderling afspraken, volgens de richtlijnen uit de coronawerkgroep. Dit geldt ook voor de dagbesteding. Ideeën om weer gezamenlijk aan de slag te gaan zijn er genoeg, zo bleek uit de reacties op de oproep. André: “Het uitgangspunt is dat we de cliëntenzorg weer faciliteren. Wanneer het nodig is kunnen cliënt(en) en behandelaars elkaar weer ontmoeten. Wie het spannend vindt en liever afwacht en er geen noodzaak is om naar een locatie te komen, blijft gewoon thuis. Thuiswerken zal voorlopig nog wel even blijven”.
Heb je een vraag over een van onze vacatures of staat er momenteel geen interessante vacature voor jou tussen, maar heb je wel interesse om bij GGZ NHN te werken? Bel, mail of whatsapp met een van onze recruiters:
Charis Nieuwenhuis tel: 06 33 05 23 25 of mail |
||
Sebastiaan van Bruggen tel: 06 30 66 23 42 of mail |
Of vul onderstaand contactformulier in.
Heb je een vraag over je sollicitatie of over de sollicitatieprocedure, neem contact op met onze HR Servicedesk op:
Telefoonnummer
072 531 27 77
Leuke vacature gezien en heb je er inhoudelijk vragen over? Je kunt de contactpersoon die genoemd staat in de vacature altijd bellen!